Friday, April 15, 2011

Good.

semalam result untuk permohonan pinjaman JPA pun dah keluar. sy lah antara org yg berpusu-pusu menyelongkar laman web JPA tu (mcm nak masuk dewan je).

mcm tahun-tahun yg lepas,
masih gagal.

tahniah lah bagi yg dah dapat. alhamdulillah. sy tumpang gembira (nanti belanja makan ye..hehe). at same time sy tak sedih pun, rilex sudeyh. bukan rezeki sy waktu ni. tiap org Allah dah tetapkan rezekinya sejak dlm alam rahim lagi. so sbb tu tak perlu susah-susah hati kn? even kalau amik sepinggan nasik pun, kalau tak trtulis nama kt salah sebutir nasik tu, maka mmg kita takkan mkn la nasik yg sebutir tu; jatuh ke dihurung semut ke. tp ini tak bermakna rezeki akan datang bergolek je. usaha tetap perlu usaha. sebab

.....Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya. (ar-Ra'd: 11)

still a lot of things to be accomplished. jihad as a student mesti diteruskan. moga korang yg senasib dgn sy tak putus asa. be strong guys :)

till then :D